Content – wsad, czyli wszystkie treści, artykuły, zdjęcia, grafiki, które zamieszczane są na stronie oraz w prowadzonych kanałach social media.

Fresh content – treści , wpisy, artykuły, które są tworzone po raz pierwszy i zachęcają użytkowników do odwiedzenia strony internetowej. Czasami jest to również aktualizacja treści. Nowe i niepowtarzające się treści pozytywnie działają na algorytmy, a to przekłada się na indeksowanie i pozycję strony.

Duplicate content – czyli powielony kontent, który zamieszczany jest pod różnymi adresami URL. Często kopiowanie treści stosuje się w celu zwiększenia gęstości słów kluczowych, jest to jednak mylne Google oraz inne przeglądarki posiadają algorytmy, które filtrują treści oraz „nakładają kary” na takie strony jak spadek widoczności.

Premium content – ekstra treści, które znajdują się na stronie i są dostępne  w zamian za m.in subskrypcję. Mogą to być poradniki, pdf-y, raporty, case study, e-booki, vlogi. Obecność tych treści podnosi wizerunek marki/firmy i udowadnia jej profesjonalizm.

CMS (Content Managment System) – oprogramowanie, która pozwala publikować i zarządzać treściami na stronie internetowej. Część z tych systemów pozwala n optymalizowanie treści pod kątem wyszukiwarek.

SEO (Search Engine Optimization) – działania prowadzące do uzyskania wysokiej pozycji strony w naturalnych wynikach w wyszukiwarce, na określone słowa i frazy. Na proces składa się optymalizacja strony, rozbudowanie jakościowe jej treści, linki. Pozycjonowanie pomaga zapewnić witrynie dostępność dla wyszukiwarki i zazwyczaj jest zbiorem najlepszych praktyk stosowanych przez webmasterów i copywriterów.

SEM (Search Engine Marketing) – potocznie nazwany marketingiem w wyszukiwarkach. Na SEM składają się działania SEO oraz prowadzone kampanie, które mają wywindować stronę na czołowe pozycje – płatne i naturalne.

SERM (Search Engine Reputation Managment) – działania pozwalające na zarządzanie reputacją marki w wyszukiwarkach. Na budowanie wizerunku składa się szereg aktywności w sieci:

  • publikacja artykułów
  • generowanie pozytywnych opinii w Google My Business i na forach tematycznych
  • prowadzenie profili w social mediach oraz aktywne uczestniczenie w dyskusjach
  • właściwie prowadzone profile pracodawcy
  • aktualizacja danych i informacji o prowadzonych działaniach, w tym CSR
  • odpowiedzi na opinie negatywne i pozytywne

White Hat SEO – pozycjonowanie opierające się na rozwiązaniach zgodnych z rekomendacjami Google przekładające się na długofalowe wyniki.

Black HAT SEO – nazywane także agresywnym SEO, którego działania opierają się na szybkim budowaniu pozycji. Na te działania składa się:

  • SEO spam
  • upychanie słów kluczowych
  • ukrywanie treści poprzez maskowanie kolorem (biały tekst na białym tle)
  • ukrywanie linków (schowane w małych tekstach)
  • chowanie treści pod obrazem
  • kupowanie linków i udostępnianie ich szeroko gdzie się da, nie patrząc na jakość miejsc
  • przekierowanie na inne podstrony niż wskazane użytkownikowi
  • maskowanie treści, czyli pokazywanie inne architektury strony robotom, a inne użytkownikowi, np. zamaskowanie przed użytkownikiem treści pokazując mu grafikę lub animację.

SEO PR – jest to kombinacja aktywności z obszaru SEO i Public Relations. Treści, wpisy, artykuły i notki prasowe są tworzone pod kątem optymalizacji wyników wyszukiwań. Tak budowany pozytywny wizerunek jest częścią działań SERM – zarządzania reputacją.

SMO (Social Media Optimization) – optymalizacja mediów społecznościowych. Zwiększanie świadomości marki lub firmy na portalach społecznoścowych poprzez kampanie raz bezpośrednią komunikację z użytkownikami.

Video SEO – termin ten opisuje optymalizację contentu video, która ma prowadzić do zwiększenia ruchu w wyszukiwarce. Właściwie prowadzona sprawi, że treść video będzie proponowana w naturalnych wynikach wyszukiwań, a linkowanie będzie kierowane do strony, na której znajduje się materiał.